tisdag 10 december 2013

Mandela en klar guru och favorit bland andra favoritting



"Under min livstid har jag hängett mig åt denna kamp för det afrikanska folket. Jag har kämpat emot vit dominans, och jag har kämpat mot svart dominans. Jag har hållit fast vid idealet om ett demokratiskt och fritt samhälle i vilket alla kan leva tillsammans i harmoni och med samma möjligheter. Det är ett ideal som jag hoppas att leva för och uppnå. Men om det skulle krävas så är det ett ideal för vilket jag är beredd att dö".

Citat från N. Mandela, hämtat från   http://sv.wikipedia.org/wiki/Nelson_Mandela

All heder åt denna man, tänk om fler vore som honom! Jag försöker dagligen att föra denna kamp han gjorde och strävade emot i min vardag på mycket lägre nivå, men ändock! Om alla gör något så kan vi hjälpas åt i hans kamp och föra den vidare! Att säga nej till vardagsrasism m.m. gör skillnad!


                   Önskar mig själv i julklapp: underbara vita 
                             ljuskronan från Lisbeth Dahl!



Nu är teminen slut i och med sista passet ikväll, tråkigt för jag kommer sakna alla elever och Zumban, men bra att vila från extrajobbet då det är som mest i butiken! 

Ska försöka börja styrketräna under pausen för att under våren sen köra både och, hoppas jag lyckas!:)


Min favorittröja från Love Forever är helt otrolig skön och snygg på samma gång, lite lätt oversize och svarta paljetter! Har några kvar i shopen -passa på du kommer inte ångra dig!!!

Till alla fester väljer jag i år VÅGAs underbara smycken med grå stenar, detta armband kan man ha till vardag, fest och är en riktig favorit! <3




IB Laursen levererar alltid! 
Underbara julskyltar, med superfin design! Lyktorna kan både hängas el ställas och kommer i vår i fler färger: pastell: -rosa, -blå, -grön. <3

Trevlig december på er alla och ha det bäst!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!